"Cookies" nám umožňují ukládat informace o vašem zařízení a vás jako uživateli výhradně v době, kdy navštívíte některou ze stránek na našem webu.
Pomáhají nám zjistit celkovou návštěvnost našich stránek a stejně tak nám pomáhají přizpůsobit naše nabídky, aby vyhověly vašim potřebám.
Rok realizace: 2020
Rozpočet: 15 159 952 Kč
Kategorie staveb: Komunikace
Závod: SaM silnice a mosty a.s.
Předmětem opravy je úsek silnice I.třídy číslo I/16 od městyse Bezno po křižovatku se silnicí II. třídy II/275 do Chotěšova. Celková délku úseku je 2 903,5 m.
V intravilánu projekt řeší opravu ve stávající trase, úsek je sjednocen na dvoupruhovou obousměrnou komunikaci kategorie S 8,5/50 s šířkou jízdního pruhu 3,25 m. Příčný sklon střechovitý 2,5 %.
V úvodu se celém úseku odfrézují asfaltové vrstvy v celkové tloušťce 150 mm.
Na průtahu je navrženo plné konstrukční souvrství KS I. s asfaltovým krytem mastixovým. Na vedlejších komunikacích a zpevněných plochách je navržena konstrukce s asfaltobetonovým krytem.
Autobusový záliv je vydlážděn velkými žulovými kostkami.
Vzhledem k nedostatečné únosnosti podloží je navržena v celém úseku úprava přidáním vápenocementového pojiva a promísením se stávající zeminou zemní frézou v tloušťce 0,4 m pod celou šířkou silnice, autobusovým zálivem i zpevněnými plochami.
V extravilánu se úsek sjednocuje na dvoupruhovou obousměrnou silnici kategorie S 9,0/70 se šířkou jízdního pruhu 3,5 m, odvodňovacím proužkem 0,5 m a nezpevněnou krajnicí 0,5 m.
Je upraveno 8 sjezdů pod kterými jsou zřízeny nové železobetonové trubní propustky DN 400 a jeden propustek pod silnicí DN 800 délky 13,9 m.
Oprava extravilánového úseku je s krytem z asfaltového koberce mastixového.
V úseku s nadvýšenou niveletou (120 m) byla po odfrézování provedena reprofilace, doplnění vrstvou štěrkodrti frakce 0/45 + R-materiálu v poměru 60:40 do hloubky 0,25 m v celé šířce. Pak byla provedena recyklace za studena na místě v tloušťce 0,22 m.
Součástí byla výměna svislého dopravního značení, VDZ a realizace chodníků pro pěší, parkovací stání, vjezdy, veřejné osvětlení a přeložky inženýrských sítí.
Stavba byla realizována ve sdružení: SaM silnice a mosty a.s. a COLAS CZ, a.s.